Jak wybierać zdrowe słodycze?

Czy jest takie słowo jak “zdrowe słodycze” (https://www.bee.pl/9026-slodycze)? Z pewnością jest to ogromne ułatwienie. Jak wiemy z publikacji wielu żywieniowców cukier nie jest odpowiednim elementem diety. Do słodzenia wielu łakoci stosuje się syropu syropu glukozowo- fruktozowego, w jakim upatruje się źródło m.in. dolegliwości układu krążenia lub nadwagi. Obowiązkowo powinniśmy zatem wiedzieć, jakie słodycze trzeba wybierać dla siebie i dla swoich dzieci.

Cukier oraz wszystkie jego formy

Jeżeli wybierasz słodycze ze sklepowej półki, to nastaw się, iż oczekuje tam na Ciebie multum pułapek. Cukier może być schowany pod rozmaitymi formami. Jeśli w składzie artykułu (w jakim elementy ustawione są w kolejności od tego, jaki zamknięty jest w nim w największej zawartości) występuje słowo „cukier”, to możemy go z powrotem odstawić na półkę. Nie wspominając o cukrze glukozowo-fruktozowym, jaki jest największym nieszczęściem.

Zdrowe słodycze dla dzieci – na które się zdecydować?

Kostka czekolady lub parę cukierków to mało dla młodych smakoszy. Chęć sięgnięcia po więcej pojawia się niezwykle błyskawicznie, bowiem system szybko spala cukry proste. Mając to na uwadze, podawaj własnemu dziecku artykuły, jakie będą zdrowe oraz odżywcze. Możesz dobrać zdrowe słodycze dla dzieci ze sklepu – np. żelki bez cukru z witaminami dostępne w aptekach czy dobre domowe słodycze zrobione z orzechów, daktyli lub gorzkiej czekolady. Pamiętaj, iż o dietę dziecka należałoby zadbać oraz wpajać mu dobre zwyczaje pokarmowe już od najmniejszych lat.

Do odpowiednich słodyczy można zaklasyfikować też sezamki. Jak sama nazwa sugeruje, składają się zwłaszcza z sezamu – ziarna, jakie wyróżnia się wieloma atutami leczniczymi. Sezam bogaty jest w nienasycone kwasy tłuszczowe funkcjonujące dobrze na umysł, serce, włosy, skórę oraz paznokcie. Poza tymże sezam to też źródło wapnia potrzebnego do budowy kośćca. W sezamkach jest także wiele błonnika pokarmowego i witaminy (np. A, E) oraz elementy mineralne, takie jak magnez, żelazo i kwas foliowy.

Poszukuj takich zakąsek, jakie nie mają dużo tłuszczu

Wyjątkowo niebezpieczne jest zestawienie cukru z tłuszczem oraz tłuszczu z solą, ponieważ taki zestaw niezwykle odpowiada własnym kubkom smakowym. Ciężko jest wówczas pohamować się o czasie oraz nie zjeść połowy codziennego zapotrzebowania odżywczego w jednej przystawce. Niezwykle małe zawartości tłuszczu zamknięte są w przekąskach jabłkowych, listkach owocowych, żelkach oraz batonach owocowych. Jeżeli masz chęć na chipsy, dobierz owe o ograniczonej ilości tłuszczu lub fit wersję chrupek dostępnych w wielu smakach.