Zdrowe słodycze

Słodycze to coś, co lubi niemal każdy z nas. Słodki smak kojarzy nam się dobrze już od dziecka. Wiele ludzi ma problem z powstrzymaniem ochoty na słodycze, co przynosi zgubne skutki. Nadmierne kilogramy nie wpływają korzystnie na zdrowie. Nagłe ograniczenie słodkich przekąsek sprawia jednak, że czujemy się źle, jesteśmy zdenerwowani, sfrustrowani. Zwyczajnie nieszczęśliwi. Czy musi tak być? Oczywiście, że nie. Świetną alternatywą dla osób chcących ograniczyć spożycie cukru w diecie będą zdrowe słodycze.

Zdrowe słodycze domowej roboty

Jeżeli lubisz spędzać czas w kuchni, sprawia Ci przyjemność tworzenie nowych potraw, możesz samodzielnie wyczarować zdrowe słodycze. Internet aż kipi od przepisów, z których można skorzystać. Zaletą przyrządzenia zdrowych słodyczy w zaciszu własnego domu jest to, iż posiadasz całkowity wgląd w to, co co nich dodajesz. Używasz tylko tego co lubisz i w proporcjach jakie lubisz. Wszystko więc smakuje dokładnie tak, jak chcesz. Świetnym pomysłem na zdrowy i smaczny deser będzie pudding z kaszy jaglanej. Wystarczy wymieszać kaszę jaglaną, suszone owoce i dodać odrobinę miodu. Efekt jest powalający jak na ilość włożonej w przygotowanie pracy. Jeśli nie masz jednak czasu bądź ochoty na zabawę w cukiernika, możesz skorzystać z gotowych propozycji.

Zdrowe słodycze – czego należy unikać?

Sięgając po słodycze leżące na półce sklepowej, warto przyjrzeć się temu, jaki mają skład. Najlepszy jest skład jak najkrótszy, zawierający jak najwięcej substancji pochodzenia naturalnego, owoców. Unikać należy szkodliwych konserwantów, sztucznych barwników, aromatów oraz polepszaczy smaku. Mają one zgubny wpływ na nasze zdrowie.

Zdrowe słodycze – jakie warto wybierać?

Genialną, zdrową i zarazem powszechnie znaną wszystkim przekąską jest gorzka czekolada. Sięgając po nią warto zdecydować się na taką, która ma jak największą zawartość kakao. Jest ona bogactwem magnezu, potasu oraz antyoksydantów. Kolejną popularną i szeroko dostępną przekąską, jaką można zaliczyć do zdrowych słodyczy są sezamki. Sezam, z którego są wyprodukowane jest źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, wapnia oraz błonnika. Spożycie sezamków ma więc pozytywny wpływ na wygląd skóry włosów, paznokci, budowę kości oraz metabolizm. Dla miłośników sezamu polecana jest także chałwa. Osoby pragnące zgubić zbędne kilogramy powinny jednak pamiętać, iż jest ona wysokokaloryczna.

Jak widać słodycze nie są czymś złym, czego należy za wszelką cenę unikać. Należy wybierać jednak świadomie zdrowe słodycze. Wówczas mają one pozytywny wpływ nie tylko na nasz humor ale na zdrowie całego organizmu.